Tertio 432 - Schaduw van God in moderne kunst

Centre Pompidou zoekt sacrale in twintigste eeuwse kunst

Schaduw van God in moderne kunst

‘God is dood.’ Het was 1882 en het hoge woord was eruit. Sindsdien tekent Friedrich Nietzsches uitspraak zich steeds scherper af in de westerse samenleving en cultuur. De tentoonstelling Traces du Sacré neemt de dood van God als uitgangspunt voor een wijdlopige verkenning naar echo’s en schaduwen van het sacrale in de kunst van de twintigste eeuw.

» Meer lezen (pdf, enkel voor abonnees)

Tertio in je mailbox

Geef hieronder je e‑mailadres in en blijf als eerste op de hoogte van Tertio inhoud.

Ja, ik geef mijn toestemming om mijn naam- en adresgegevens, telefoon en email, op te nemen in het bestand van het christelijke opinieweekblad Tertio, Louis Frarynlaan 75, 2050 Antwerpen. Ik heb het recht op toegang tot, verbetering of schrapping van die gegevens. Mijn gegevens worden niet aan derden doorgegeven. ​