Tertio 1012-13 - “Leegte is mijn handelsmerk”
Achterkrant met Claude Klimsza
“Leegte is mijn handelsmerk”
De beelden van Claude Klimsza wijzen elk keurslijf af. Ze weigeren de vormelijke herkenbaarheid van een Salvador Dalí of een Pablo Picasso, maar vinden eenheid in het evangelie. “Ik wil zappen, vrij zijn”, getuigt de protestantse beeldhouwer. Talrijke kathedralen in Frankrijk, maar ook in Brussel, Brugge, Luik en Doornik brachten al hommage aan zijn werk, waarin de leegte een hoofdrol opeist.
» Meer lezen (pdf, enkel voor abonnees)

Tertio in je mailbox
Alle artikels in dit nummer:
» Tertio nr. 1.012-1.013 van 3 juli 2019
» Zomerreeks vakgenoten: huisartsen
» Er is hoop, zelfs voor de grimmige stad
» Op bedevaart in Ierland
» Deugdzaamheid
» “We spelen belangrijke rol op cruciale momenten”
» “De hoop is uitgedoofd”
» Sluimerende censuur
» “België moet leren solidariteit en identiteit te verzoenen”
» Het meer van Walden
» Deugdenethiek helpt een beter mens te worden
» Zelfs voor de grillige stad is er hoop
» Clarissenklooster Zonnelied parel in expo over wederopbouw Oostende
» De berg van Saint Patrick
» “Leegte is mijn handelsmerk”